lørdag 23. januar 2010

Bøker jeg leser

Tenkte jeg skulle begynne å blogge litt om bøker jeg leser underveis også. Jeg leser helst krim og har lest mye bra av mange norske forfattere. Leser også noe av utenlandske forfattere og har nylig oppdaget EN ny favoritt i det siste: Harlan Coban


Har akkurat lest "Når noen bare forsvinner" og den krøp under huden min! Psykologisk thriller, nesten vanskelig å legge boken fra seg.
.
Jeg har også lest andre bøker av han:
"Den uskyldige" og "Ingen ny sjanse" - Anbefaler begge to - veldig spennende!
(klikk på linkene om du vil til bibliotekets bokomtale)
.
Trude Teige har gitt ut krimbok nylig.;, "Noen vet". En fengslende bok og ikke minst gripende, som omhandler overgrep og svik mot barn som bodde på barnehjem etter krigen.
Jeg har felt et par tårer underveis i boka og samtidig holdt pusten når morderen er kommet for nærme journalisten som er hovedperson i boka.

3 kommentarer:

annemariesquilt sa...

Så spennende at du vil fortelle om bøker du leser... Jeg liker best romaner, men det er stort sett om sommeren at jeg får tid til å lese ;-))

Anne sa...

Harlan Coben har jeg lest, og han skriver veldig godt ja. Det er rart hvor revet med vi kan bli når vi leser, men det er kanskje en god egenskap og kunne felle tårer, eller le litt halvhøyt?

Gammelnabo'n sa...

Såå bra Marita - Du tester og tipser og jeg vet litt bedre HVA jeg skal låne TAKK TAKK Klem til vi sees :-)