torsdag 4. februar 2010

Nordnorsk krim - Jorun Thørring

Om du ikke har åpnet ei eneste bok av en kvinnelig forfatter, bør du i alle fall lese denne, Glassdukkene.
Handlingen foregår i Tromø i universitetsmiljøet hvor flere jenter forsvinner og noen blir funnet drept. Aslak Eira er etterforskningsleder, en mann av samisk opprinnelse. Vi treffer han igjen i siste boken hennes som kom i fjor; Ildens øye.



Dette er andre boken til Thørring og jeg har vært åndeløst opptatt av handlingen (det har blitt korte netter, for å si det sånn!) Jeg har enda en bok av henne klar på nattbordet: "Tarantellaen" og etter den står Ildens øye for tur!

3 kommentarer:

Sylke Feldhusen sa...

Har sett på teppet ditt lenger nede, det ble kjempefint!

Bestemor Drillo sa...

Har ikke lest noe av henne, men det må jeg nok gjøre skjønner jeg!
Er storforbruker av krim og spenningsromaner;)
Ha en god helg;)) Klem!

Anne sa...

Takk for tips. Det var ukejnt forfatter for meg.