mandag 2. august 2010

Gamle skatter

Jeg malte en tallerkenhylle i sommer og nå har den kommet opp på kjøkkenet over døra. Jeg har plassert gamle barnetallerkener i den.


Bambiserviset er fra -65 - Jenta som vasker omtrent fra samme tiden.
Bambi er fra Egersund og jenta er polsk merket.
Denne er samme fabrikat som jenta over og antagelig fra rundt 1960

Nydelig, gammel tallerken - ca. 1940. Arvet etter min mor.


Ca. 1920 - Se på de skjønne tegningene! Innbiller meg at gutten masserer jenta som strever med klesvasken *hehe*


Her har tallerknene kommet opp sammen med noen andre skatter; 4 porselenskopper som jeg hadde som liten, en gammel sukkerskål etter farmor og disse to (under) som jeg kjøpte i sommer på bruktmarket i Seljord


(jada det mangler en taklist på kjøkkenet og en list over døra, men hylla måtte opp nå, syntes jeg)

3 kommentarer:

Anita Tørmoen sa...

Så flott det ble. Artig med slike gamle ting:)

Loppelill sa...

Å så mange flotte tallerker!

Hønehuset sa...

Så mange flotte tallerkner, og vakker hylle! Jeg har visst bare vært innom hagebloggen din den siste tiden, for her var det mye nytt for meg.