tirsdag 8. februar 2011

Sjal av ulike garnkvaliteter

Man tar hva man har, tenkte jeg, og satte igang med å strikke sjal. Litt rester av Mohair, Løvegarn (m/glitter), Mirasol, en type ullgarn av ukjent merke og litt sort pelsgarn.



Jeg la opp 6 masker på pinner nr. 10, økte på annen hver omgang til jeg var fornøyd med bredden på sjalet frem til midten, derfra felte jeg en maske på annehver omgang til det gjensto 6 masker igjen. På andre halvdel av sjalet prøvde jeg å strikke 'mønster' noenlunde likt som på 1. halvdel, bare speilvendt.


Sjalet er luftig og lett, litt fluffy enda, men tenker det "roer seg" etter en rundt med Milo og håndvask :)
Stort og deilig!

5 kommentarer:

Odins lille hjørne sa...

mmmm det så HÆRLIG ut!!! Flotte farger!!
klem fra odin

AnneH sa...

Åh, så lekkert det ble. Ser ut som om det kan brukes både sommer og vinter det der.

flisa sa...

Så superdeilig dette ble!

Kjersti M sa...

Nææ - så flott. Også bare restegarn, da. Nydelig fargesjattering :o).
Tror jeg stjeler ideen din til en slik stor hals til dattra i huset, om det er greit?

Hilde sa...

Sååå fint bilde av deg da :-)
(i tillegg til at sjalet så deilig ut ;-))