tirsdag 14. februar 2012

Quilting på gang

Jeg quilter i vei. I går ble det et par mil til, tror jeg. 2 tepper til er helt ferdig med lukkekant.

Jeg syr lukkekanten til med maskin på disse teppene og det går faktisk veldig greit bare man tar det med ro. Syr dobbel lukkekant, kuttet 2" og det holder rundt på disse teppene med tynn fleece.

Quiltingen på dette ble enkel; Dobbeltlinjer mellom alle rutene og linjene fortsett ut til lukkekanten.




Slik ser det ut bak.


Tumblerteppe (Tumbler = Vannglass) har fått både rette og buede linjer.




og sånn ser det ut bak.



Idag har jeg symaskinfri og håndterer strikketøy istedet. Jeg har et sjal på pinnene fortsatt :)

6 kommentarer:

LeKaQuilt sa...

Det er gøy å se hvor mange fine quilter du/dere har sydd. Mange gode ideer har dere også :o)

bentetove sa...

Så lekre tepper ! Masse arbeid lagt ned der ja, jeg synes det er noe putttel å sy på lukkekant for hånd.
Kanskje jeg skal gjøre det som deg?
Kos deg med strikketøy i dag:)

Odins lille hjørne sa...

De blir kjempeflotte!! Like flotte på begge sider!!
klem fra odin

AnneH sa...

De teppene dine blir kjempefine. Jeg synes også det er greit å sy lukkekanten til tepper med maskin. De kantene bør jo tåle å bli tatt en del i.

Maria Isabel sa...

Utrolig flotte tepper!!.. men det får meg til å tenke.. så mange tepper du lager.. hvor gjør du av dem alle??? Bytter du ukentlig tepper i hvert rom, og gjør en sport ut av det.. har du et teppelager som kvalifiserer seg for Guiness world of records.. eller gir du det bort.. kanskje selger de? Kom bare plutselig på å tenke på det, hehe :)

Ha en fin kveld :O)

Siren sa...

For en imponerende produksjon av flotte tepper :)