lørdag 27. oktober 2012

Spennende høst

Det har vært litt travelt i høst på fritidsfronten, hyggelig travelt altså.


Det startet med 100-årsfeiring av min manns arbeidsplass. Personlig invitasjon til den Svenske Ambassaden

Champis og kanapeer, javvisst. Smakte godt også.


Etter ambassaden var det omvisning på skimuseet i Holmenkollen og avsluttet med middag og taler på Frogerseteren. Kveldens konfransier og underholdning: Øystein Wiik. 

Her er han i duett fra Les Miserables med Eva Marie, som faktisk opptrådte offentlig for første gang. En fantastisk fremføring!

Uka etterpå var jeg i Holmenkollen igjen, nå på Holmenkollen Park hotell og NWC, konferanse med jobben. Veldig hyggelig å treffe kunder 'in person'.

Utsikt fra hotellrommet mitt


Alle deltakerne på konferansen var invitert til mottakelse i Oslo Rådhus. Dessverre møtte vi ikke Fabian, men ble godt ivaretatt likevel og fikk guidet omvisning i rådhuset. Anbefaler å ta en tur. Det er noen fantastiske malerier og veggmalerier i mange rom.  

Og som quilter, syntes jeg jo Tåsen Quiltelags Oslo-teppe var det aller fineste de kunne vise frem. Flott å se hvor stolte Oslo kommune var over å eie dette!

Uka etterpå reiste jeg til Dubrovnik med 5 tidligere nabodamer. Åh, som vi koste oss i varmen og sola og fikk med oss det meste av Gamlebyen.

Her står jeg på toppen av fjellet med utsikt over Gamlebyen.

Champagnelunsj er virkelig å anbefale en gang i blant :)


I høst har vi også hatt en utfordring i å temme et par villkattunger. Fra å være to forskremte stakkarer, er de nå bestevenn med bikkjene våre og fyker rundt og leker. Litt sky ennå ovenfor fremmende, men tenker de blir to gode katter disse også.

  Han røde som ligger i midten er tam og kosete og omplassert til nytt, varig hjem idag.
Røder er katt nr. 20 vi har omplassert siden august 2011.

1 kommentar:

Be-ty sa...

Håper du ikke har solgt symaskinen, da ;)