torsdag 11. april 2013

Boligpluss og hagebilag

Så heldig jeg var som vant et halvt års abonnement på bladet Boligpluss. Jeg svarte på noen spørsmål på www.boligpluss.no og så ble jeg trukket ut som vinner. Kjempegøy!

Jeg er ofte innom nettstedet, men dobbeltkoselig er det å ha blad å sitte å drømme seg bort i - og få ideer fra. I tillegg kom et lite hagebilag med tips om lettstelt hage. Jo, det trenger jeg.


Snart må jeg planlegge hva som skal plantes i krukker og ampler, samt hva som skal sås og fylles i drivhuset. I år blir det stort sett hjemmesommer (skal jobbe hele juli) og da er det greit å ha tidsfordriv :)


Jorda i drivhuset er spavendt og krukker og urner er gjort klar til årets blomster..... det må bare bli varmt først! I dag snør det igjen her på østlandet. Jaja, været får man ikke gjort så mye med. Godt vi har ting å gjøre inne også da.

 
Fuglene har spist siste rest av frø som lå på bakken og nå har jeg rakt på alle bare flekker på plenen. Vi har plenty med snø ennå, men satser på å få rakt unna løv og kliss etterhvert som snøen trekker seg tilbake.

Jo, så er det EN ting til man må bekjempe iår (ved siden av snøen) - og det er Iberiasneglen. I år også går vi sammen med naboen og kjøper 'krutt'. Vil ikke ha svina i mine bed, nei!
Byavisa Drammen har belyst problemet med en god løsning:  http://byavisadrammen.no/utgaver/177-2013/#/38/zoomed


Ingen kommentarer: