torsdag 16. januar 2014

Hulemannen - Jørn Lier Horst

En av mine favorittforfattere har gjort det igjen: Skrevet en skikkelig bra 'pageturner'. Jeg klarte nesten ikke å legger fra meg boka!


Igjen møter vi Wisting og journalistdatteren Line. En nabo av Wisting blir funnet død i sitt hjem og det viser seg at han har sittet død foran TV'n sin i 4 måneder. Line bestemmer seg for å lage en avisartikkel om ensomheten til denne mannen, lage et slags portrett, men ikke mange kjente gamlingen. Hun graver dypt i hans fortid og krysser mennesker som har valgt å glemme ... (?)

Samtidig etterforsker Wisting et annet dødsfall i et hogstfelt. Også denne mannen har vært død i fire måneder uten at de to sakene settes i sammenheng. Mannen i skogen er tydelig myrdet. Et stort, internasjonalt etterforskningsapparat og menneskejakt settes igang, da det gjøres et oppsiktsvekkende funn på den avdøde.

Terningkast: 6
og jeg gleder meg til neste bok!

Ingen kommentarer: